mimari

Olmak İstediğim Yer

Herkese merhaba! Bu aralar kendimizi pek iyi hissetmiyoruz, adını duymaktan dahi korktuğumuz, bıktığımız COVID-19 salgını neredeyse tüm dünyayı etkisi altına almış durumda. Her ne kadar bende sizin gibi hissediyor olsam da, pozitif düşünmeye ihtiyacımız olduğuna inanıyorum. Biliyorum evlere tıkıldık okula, işe gidemiyoruz

Geç Dönem Osmanlı mimarisi

Osmanlı Mimarisi, imparatorluğun beylik olarak kurulmasıyla birlikte hüküm sürdüğü dönemlerde, inşa edilen eserleri ve mimari üslupları kapsamaktadır.  Her dönem kendine özgü özellikleri barındırdığından ve çeşitli üslupların etkisi ile gelişen yeni bir mimari anlayış ile ürünlerin ortaya koyulmasından, Osmanl

Lale Devri mimarisi

Lale Devri Mimarisi, 1703 - 1757 yılları arasını kapsayan, Osmanlı Devleti’nde bir takım değişimlerin yaşandığı bir dönemdir. Bu dönemde, mimari anlamda da yeni gelişmeler yaşanmış; Batılılaşma döneminin ilk adımları olarak kabul edilen, halka açık alanlar inşa edilmeye başlanmıştır. 17. yüzyılın ikinci yar

Türk Barok ve Rokoko Dönemi

1757 - 808 tarihlerini kapsayan bu dönemde, süsleme unsurlarında ve mimaride, Avrupa mimarisinin Barok ve Rokoko üslubu hakim olmuştur.Avrupa’ya baktığımızda önce Barok üslubu daha sonra onu Rokoko üslubunun izlediği görülür. Bu Osmanlı’da tam tersi olarak ilerlemiş, önce Rokoko üslubu daha sonra Barok üslubunun etkileri hi

Türk Ampir Üslubu

1808-1860 yıllarında verilen eserler bu üsluba dâhil edilmektedir. Osmanlı Devleti’nde çeşitli sahalarda yenilikler yapılmasının gerekli görüldüğü zamanda, III. Selim (1789-1807), II. Mahmud (1808-1839) ve Abdülmecid (1839-1861) dönemlerinde benimsenmiş ve âdeta devletin resmî üslûbu haline gelmiştir. Bu mimari akımın 19.

Seçmeli, Eklektik Devir ve Tanzimat Dönemi mimarisi

1860- 1900 yıllarını kapsayan dönem Seçmeli, Eklektik Devir olarak tanımlanmaktadır. Bu dönemde Türk mimarisi, Avrupa’da doğup gelişen tüm sanat akımlarına açıktır. Dönemin yapılarında kararlı bir plan tipine rastlanılmamaktadır.Konya Aziziye Camii Klasik dönem ile 19. Yüzyıla kadar ortaya çıkan tüm akım ve üsl

Dolmabahçe Sarayı'nın Yapım Özellikleri ve Üslubu

 Dolmabahçe Sarayı, 19. yüzyıl mimarlığı içinde büyüklüğü bakımından en önemli yapılar arasındadır. Büyük bir orta yapı ile iki kanattan oluşan saray, biçimsel yönden sadece bir mimari üsluba dahil edilemez, farklı üslupların derlenmesi ile oluşturulmuştur. Balyan ustalar Avrupa’da görüp, öğrendikleri İtal

Dolmabahçe Sarayı'nın Kapıları

Saray kara tarafından yüksek duvarlarla çevrilmiştir. Geleneksel Osmanlı Saray mimarisinde başlangıçta sur kavramıyla özdeşleşen çevre duvarları, bu 19. yüzyıl sarayında oldukça değişik bir yorumla uygulanmıştır (TBBM Milli Saraylar,2016:12). Bu duvarlar, yapı cephelerine veya işlevlerine göre isim alan çeşitli kapılarl

Türkiye'de Mimarlık - Cumhuriyet Dönemi mimarisi

Makalede Tanzimat Dönemi ile başlayıp, II. Ulusal Mimarlık akımına kadar devam eden süreç içerisinde Türkiye' de ki mimarlık akımları, bu akımların özellikleri, temsilcileri ve eserleri üzerinde durulacaktır.876- 1922 yıllarını kapsayan Tanzimat Dönemi’nde, Raimondo D’Aranco ve Alexandre Vallaury gibi yabancı asıllı mim

Mimar Vedat Tek Hayatı ve Eserleri

 Bu makalemde, İzmir Saat kulesi, II. TBMM Binası gibi inşa ettiği yapılarla dönemin mimarisine damgasını vuran Vedat Bey'in hayatı ve inşa ettiği eserleri üzerinde duracağım.Birinci Ulusal Mimarlık Akımının en önemli temsilcilerinden biri olan Vedat Bey 1873 yılında İstanbul’da doğmuştur. Ailesi iktidara ve seçkin b

Modern Mimarlık Akımı

Makalede, 1930-1940 yılları arasında Türkiye'de etkisini gösteren Modern Mimarlık Akımı, temsilcileri, genel özellikleri ve yapıları ile ele alınacaktır.Modern Mimarlık Akımının Türkiye'de ki İlk YansımasıBirinci Ulusal Mimarlık anlayışı içinde tasarlanıp inşa edilen Divanı-ı Muhasebat Binası'nın (Eski Sayıştay Bin

İkinci Ulusal Mimarlık Akımı

Modern Mimarlık Akımı, 1940 ile 1950 yılları arasında Türkiye'de etkili olan bir mimarlık akımıdır. Aynı zamanda Milli Mimarlık Akımı olarak da bilinmektedir. Makalede bu akımın özellikleri, mimarları ve eserleri ele alınacaktır. İkinci Ulusal Mimarlık Akımının Oluşumu1940 - 1950 yıllarında etkisi olan bu akım ön

Rönesans mimarisi ve Avrupa'da Ünlü Rönesans Yapıları

Kelime olarak yeniden doğuş anlamına gelen Rönesans, Hümanizm etkisiyle 15-16. yüzyıllarda ilk olarak İtalya'da ortaya çıkan ve Klasik Çağ kültürüne dayanarak gelişen sanat ve bilim akımıdır. Bu makalede Rönesans sanatının mimari özellikleri ve Avrupa'da, Rönesans döneminde inşa edilmiş yapılar ele alınacaktır.Rönesan

İstanbul Şehzade Cami

Mimar Sinan’ın çıraklık eserim dediği Şehzade Cami, 1543 – 1548 yılları arasında İstanbul’un Fatih ilçesinde, Kanuni Sultan Süleyman (1. Süleyman) tarafından genç yaşta ölen oğlu Mehmed adına yaptırılmıştır. Makalede Klasik Osmanlı Mimarisinde Şehzade Cami ile görülen yenilikler ve ilkler, Şehzade Camisinin planı

Bizans Dönemi Taş Eserleri Kaynakları

Bu makalemde, Bizans Dönemi Taş eserleri, mimari plastik konusunda araştırma yapacak arkadaşlar için tez, makale ve kitapları bir araya getirdiğim başlıca kaynakların listesini hazırladım. Bizans Dönemi Taş Eserleri Konusunda Yazılmış TezlerAndıç, Ayşegül (2012). İzmir Arkeoloji Müzesi’ndeki Bizans Dönemi Taş Eserle

Anadolu Selçuklu Dönemi Mescit mimarisi Kaynakları

Arapçada mascid yani secde edilen yer anlamına gelen mescit kelimesi, içerisinde minberi olmayan, cuma ve bayram namazlarının kılınmadığı, mahallelerde inşa edilmiş yapılardır. 13. yüzyıla geldiğimizde, Anadolu Selçuklu döneminde inşa edilen mescitler kendine özgü üslubuyla dikkat çekmektedir. Bu dönemde inşa edilmiş